Pages

Produk Untuk Parut Jerawat Berlubang

Tuesday, April 10, 2018

Arghh!! malunya nak tengok cermin. Muka pun berparut-parut, siap berlubang-lubang lagi. Kalau nak ditutup dengan mekap memanglah boleh, tapi sampai bila? Teringin juga nak ada kulit yang licin dan berseri...

Anda pernah hadapi tak situasi macam di atas? Kalau yang pernah, mesti dah sedia maklum kan yang parut jerawat berlubang ni memang susah nak dihilangkan. Walaupun ada teknologi baru macam rawatan laser dan sebagainya, tp kos rawatan bukannya murah. Dan rawatan ni pun kebanyakannya sangat menyakitkan, membuatkan ramai yang berfikir banyak kali untuk mencuba.


Sebelum kita teruskan kepada produk yang sangat bagus untuk parut jerawat berlubang ni, jom kita lihat dulu apa punca dan petua2 kecantikan yang boleh membantu menghilangkan masalah ini.

Punca Parut Jerawat Berlubang

1) Sering memegang jerawat
Perkara ini perlu dielakkan kerana tangan kita berkemungkinan mengandungi kuman dan boleh berpindah kepada jerawat. Kuman yang masuk ke dalam jerawat boleh membuatkan keradangan dan jerawat menjadi lebih besar. Bila jerawat besar, parut luka pun mestilah besar, kan?
Jadi, dinasihatkan waktu ada jerawat, banyakkan bersabar dan kawal tangan dari memegangnya dengan kerap.


2) Selalu memicit jerawat
Tabiat ini sebenarnya lebih teruk dari memegang jerawat.
Sebenarnya bila anda picit, jerawat bukannya akan sembuh malah akan menjadi lebih teruk lagi.
Sewaktu jerawat yang dipicit itu pecah dan luka, kemungkinan jangkitan kuman akan jadi lebih teruk dan luka bekas jerawat pun akan jadi berlubang.


3) Sering mencuci muka sewaktu muka berjerawat
Sebenarnya tanggapan kita yang bila sering mencuci muka, kulit akan jadi lebih bersih dan tak berjerawat adalah SALAH.
Tabiat ini sebenarnya akan membuatkan jerawat menjadi lebih parah dan besar.
Cukuplah mencuci muka dua kali iaitu selepas bangun pagi dan sebelum tidur.


Sekarang kita lihat pula petua-petua untuk menghilangkan bekas parut jerawat berlubang secara semulajadi:

Petua Hilangkan Parut Jerawat Berlubang

1) Madu Asli


Khasiat madu:
  • madu sangat berkesan untuk jerawat yang baru tumbuh. Untuk menghilangkan parut jerawat yang sudah lama, madu dianggap kurang berkesan.
  • untuk jerawat yang baru tumbuh, madu dapat mengurangkan keradangan dan kemerahan  serta mempercepatkan proses penyembuhan. 
Cara Penggunaan:
  1. Ambil beberapa titis madu asli dan oleskan pada bahagian yang terdapat bekas jerawat. 
  2. Seeloknya lakukan proses ini sebelum anda tidur, dan biarkan madu di kulit wajah semalaman. 
  3. Keesokan hari, bilas wajah dengan air sehingga bersih. 
  4. Lakukan rutin ini setiap hari. 

2) Tomato

Khasiat tomato:
  • tomato dapat menghilangkan bekas jerawat berlekuk dan berlubang di wajah
  • tomato mengandungi salicylic acid yang mampu menyeimbangkan paras pH pada kulit, dan sebagai pembersih kotoran dan habuk di dalam liang pori. 
  • tomato juga sangat sesuai digunakan untuk kulit berminyak. 
Cara Penggunaan:
  1. Ambil sebiji tomato dan kisar sehingga halus. 
  2. Sapukan tomato tersebut ke seluruh wajah sebagai masker muka
  3. Biarkan masker tersebut di wajah sehingga kering selama 1 jam. Kemudian bilas wajah dengan air bersih. 
  4. Lakukan rutin ini setiap hari.  

3) Alor Vera

Khasiat aloe vera:
  • Membantu memperbaiki sel kulit yang telah rosak
  • Mengandungi hormon giberrelin yang membantu proses pertumbuhan sel kulit yang baru. 
  • Kaya dengan antioksida semulajadi yang dapat menghalang radikal bebas punca penyakit. 
  • Membantu mengurangkan keradangan akibat jerawat
Cara Penggunaan:
  1.  Ambil sehelai aloe vera dan keluarkan gelnya. 
  2. Lakukan ujian ringkas sebelum menyapu gel ke muka. Oleskan sedikit gel ke tapak tangan dan biarkan beberapa saat. Jika tiada tanda-tanda alergi, maka rawatan boleh diteruskan. 
  3. Sapukan gel aloe vera ke seluruh muka. Biarkan selama 30 minit ke 1 jam. 
  4. Apabila gel telah kering, bilas muka dengan air bersih. 

4) Putih Telur


Khasiat putih telur:
  •  Putih telur mengandungi protein dan asid amino yang tinggi, sangat membantu untuk memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. 
  • Putih telur dapat mengecilkan liang-liang pori yang besar
  • Membantu membersihkan wajah dengan lebih bersih
  • Boleh dijadikan masker untuk menghilangkan parut-parut hitam di muka
Cara Penggunaan:
  1. Ambil sebiji telur, pecahkan dan asingkan putih dan kuning telur. 
  2. Gunakan putih telur sebagai masker ke seluruh wajah
  3. Biarkan sehingga masker kering dan bilas wajah dengan air  bersih
  4. Lakukan rutin ini setiap hari

5) Timun


Khasiat timun:
  • Mengandungi flavanoid dan antioksidan yang baik untuk menghalang radikal bebas.
  • Bersifat sejuk dan dapat mengurangkan keradangan akibat jerawat
  • Kaya dengan air, potasium, sulfate, vitamin A dan C yang  berkhasiat mencerahkan kulit dan menghilangkan parut hitam di muka
  • Mengatasi masalah kulit kering dan membantu kulit sentiasa lembap
Cara Penggunaan:
  1. Ambil sebiji timun, saiz sederhana dan kisar sehingga halus
  2. Sapukan kisaran tersebut ke seluruh wajah dan biarkan selama 1 jam. 
  3. Cuci wajah dengan air besar. Ulang rutin ini setiap hari. 

Tak Ada Masa Untuk Rawatan Tradisional? Perlukan Produk Yang Lebih Efektif dan Berkesan?

Untuk anda yang tidak memiliki masa dan perlukan perawatan yang lebih cepat dan berkesan, Shaklee menawarkan set penjagaan kulit muka YOUTH yang sangat membantu dalam menghilangkan parut jerawat berlubang.


Apa Yang Terdapat Dalam Youth Skincare

1. Luminuos Gel Oil Cleanser
2. Perfecting Skin Toner
3. Youth Activating Serum
4. Age Defense Mineral Moisturizer SPF 50
5. Advanced Renewal Night Cream
6. Radiance C+E capsules

Bagaimana Youth Skincare mampu menyelesaikan masalah parut jerawat berlubang dan berkawah?

Inilah istimewa sangat Youth, 100% vege, bebas dari 1500 bahan kimia, dan mampu memberi kesan yang berkesan dan pantas.

Selamat ke Youth ni? Jangan risau, Shaklee sangat menitikberatkan tentang keselamatan dan tidak kompromi tentang bahan-bahan yang berbahaya termasuklah paraben.

Sebelum dikeluarkan ke pasaran, ujian selama 8 tahun telah dihasilkan untuk memastikan hasil yang selamat dan berkesan.
Capsule C+E pun plant based dan biodegradable tau. 


Baca juga >> Produk Penjagaan Kulit Muka Yang 100% Semulajadi dan Selama

Dan untuk setiap pembelian pada bulan April ini, anda akan mendapat secara PERCUMA:
~ Radiance C+E bernilai RM437.25
~ Keahlian Shaklee bernilai RM68.90
~ Kos penghantaran bernilai RM10.60
~ Cash bonus bernilai RM48 (akan dimasukkan ke akaun pada 15 May 2018)

Testimoni Parut Berlubang Menggunakan Youth Skincare






Jadi, apa tunggu lagi. Dapatkan Youth Skincare sekarang sementara promosi masih ada. Anda boleh pre-order sekarang untuk memastikan produk Youth sampai ke tangan anda. Bukan apa, sebelum ni stok memang sangat laku hinggakan tak sampai 3 hari dah habis..

Hubungi saya segera dan impian untuk mendapat kulit yang anjal dan licin dapat dicapai dengan Youth Skincare.


Bagaimana Nak Dapatkan Produk Ini?

Untuk membuat pembelian terus menggunakan kad kredit/kad debit, sila klik butang E-Sell di bawah:
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9e2f657b358da6c2673c09c1769799cb



untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungi saya:
Call/Sms/Whatsapp: 013-5883810
FacebookHamidah Ahmad
Fpage : Kedai Ummi Zara
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.



Pengedar Shaklee Perak
Penghantaran terus untuk kawasan Taiping, Kamunting, Bagan Serai, Semanggol, Kg Dew, Simpang dan Trong.
Penghantaran pos ke seluruh Malaysia.



No comments:

Post a Comment

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS