Pages

Apa Itu Vivix Shaklee?

Wednesday, January 31, 2018


Revolusi Terbaru Dari Shaklee
Vivix™ minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru dalam pemakanan polifenol. 

Vivix™ mengandungi campuran unik - Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. 
Shaklee telah memperuntukkan hampir USD300juta untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan demi menghasilkan Vivix. 

4 Ramuan Semulajadi



1) Muscadine Grapes / Anggur Muscadine

 - Sejenis anggur liar yang yang mempunyai 20 kromosom dan menjalani penyelidikan bertahun-tahun oleh saintis Shaklee. 
- Saiznya sebesar bola golf dan ia merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya. 
- Ianya sangat kaya dengan sumber resveratrol dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40 kali lebih tinggi. 
- Mengandungi asid gallic, catechin dan epicatechin iaitu phenolik yang banyak terdapat pada biji manakala asid ellogic, nyricetin, quercetin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang banyak terdapat pada kulit buahan. 

2) Purple Carrot / Lobak Ungu

- Lobak ungu ialah sejenis tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 500 tahun dahulu.
- Ianya kaya dengan sumber Vitamin A, mengandungi photokimia (karetonoid, phenolik, polyacethynes, isokumarin dan sesquiterpens.
- Anthocyanins ialah sejenis antioksidan utama di dalam lobak ungu yang memberi warna ungu kuning dan ungu oren. Kandungan di dalam ungu kuning lebih tinggi dari lobak ungu oren.
- Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-karsinogen. Pengambilan anthocyanins dapat menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan menurunkan risiko penyakit jantung koronari.
- Asid Klorogenik mengandungi anti-oksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis lobak. Ia bertanggungjawb mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.

3) Elderberry Eropah

- Sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di sekitar Eropah dan Amerika Utara. 
- Mengandungi sumber anthocyanins 3 kali lebih hebat dari karotenoid. 
- Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan selsema / influenza. 
- Elderberry turut memiliki flavanoids, iaitu antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. 
- Selain itu, kandungan Vitamin A, B & C serta nutrien lain (asid amino, karotenoid, tannin dan rutin) turut memberi manfaat kepada kesihatan. 
- Kesemua ekstrak ini berperanan menguatkan sistem imun untuk melawan penyakit virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan diabetes. 
- Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol, menghalang oksidasi kolestrol LDL di mana okosidasi kolestrol LDL dianggap sebagai satu penyakit kardiovaskular. 
- Berfungsi sebagai antioksidan semulajadi, memberi perlindungan kepada penyakit kardiovaskular dan jantung, termasuk strok, serangan jantung, mengurangkan stress dan memperbaiki penglihatan dan penghadaman. 

4) Polyganum Cuspidatum
-Dikenali sebagai Knotweed Jepun, ia sejenis tumbuhan pribumi yang berasal dari Asia dan banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
- Polyganum  - memberikan warna hitam.
- Mengandungi sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan biji anggur merah, di mana terdapat lebih 3000 kajian mengenai resveratrol ini.
- Melalui hasil ujian klinikal, resveratrol dapat membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan.
- Ia juga bertindak sebagai anti-penuaan yang sangat penting, serta anti-radang dan anti-kanser.

Apa Itu Polyphenol?
Vivix adalah campuran pemakanan yang kaya dengan polyphenol. Tapi apa itu Polyphenol?

- Sekumpulan phytokimia / phytonutrien  yang terdapat di dalam tumbuhan di mana ia memiliki banyak molekul phenol pada struktur kimianya.
-  Berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan (seperti ungu) dan memberikan perlindungan semulajdi dari pancaran UV matahari supaya tidak merosakkan buah-buahan dan kandungan nutrien yang terdapat di dalamnya.
- Kepentingan polyphenol:
    Anti-oksidan
    Anti-penuaan
    Anti-penyakit
    Anti-kanser
    Memperbaiki sel-sel DNA
- Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol asli dengan ekstrak dari muscadine grape, lobak ungu, elderberry eropah dan polyganum cuspidatum  dalam tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.



Artikel seterusnya saya akan menjelaskan bagaimana Vivix bertindak ke atas tubuh badan dan kenapa Vivix Shaklee pilihan terbaik anda.

Bagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Untuk membuat pembelian secara terus, anda hanya perlu klik butang di bawah:
 https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c757db153bb444294ae503de6a9f192d



untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungi saya:
Call/Sms/Whatsapp: 013-5883810
FacebookHamidah Ahmad
Fpage : Kedai Ummi Zara
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.


Pengedar Shaklee Perak
Penghantaran terus untuk kawasan Taiping, Kamunting, Bagan Serai, Semanggol, Kg Dew, Simpang dan Trong.
Penghantaran pos ke seluruh Malaysia.



No comments:

Post a Comment

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS