Pages

8 Kelebihan Buat Bisnes Shaklee

Tuesday, March 13, 2018

Hai...assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini saya nak share dengan anda 8 kelebihan apabila anda mendaftar dan membuat bisnes dengan Shaklee. Pasti ramai yang tertanya kan, best sangat ke buat bisnes Shaklee ni? Ha...pastilah best. Nak tahu kenapa? Okay nanti saya akan terangkan.


Sebelum tu, ramai di kalangan kita yang memang sedang mencari jalan untuk menambahkan pendapatan keluarga. Namun, setiap dari kita pasti ada masalah atau halangan masing-masing. Sebagai contoh surirumah yang memiliki anak kecil, pasti susah untuk tinggalkan rumah dan tinggalkan anak-anak untuk mencari rezeki. Tapi jangan risau, bisnes Shaklee ini sangat sesuai untuk sesiapa sahaja termasuklah suri rumah, yang masih bekerja mahupun yang masih belajar.

8 Kelebihan Buat Bisnes Shaklee

1) Modal Yang Sangat Rendah
Bila kita sebut buat bisnes, perkata pertama yang muncul pastilah tentang modal kan? Dalam fikiran kita dah set nak buat bisnes mesti modal besar. Namun dengan Shaklee, anda hanya perlukan modal RM80 sahaja dan keahlian anda adalah untuk sepanjang hayat. Ye, hanya RM80 sahaja. Nak buat percuma? Boleh..nanti saya akan ceritakan bagaimana anda boleh mendaftar tanpa keluarkan sesen pun.

Dengan modal RM80 ini, anda boleh menjana keuntungan sehingga 3, 4, atau 5 angka sebulan mengikut hasil kerja dan kesungguhan anda. Tidak mustahil kerana ramai yang telah berjaya menjadi JUTAWAN hasil dari bisnes Shaklee.

2) Risiko Yang Sangat Rendah
Dengan modal hanya RM80, risiko untuk anda gagal di dalam bisnes ini adalah sangat sangat rendah. Shaklee dah menapak di Malaysia hampir 60 tahun dan jika ianya bisnes palsu, mustahil ia boleh bertahun selama itu kan?

Shaklee bukan seperti MLM di luar sana yang kita sendiri pun tak pasti tentang  kewujudan syarikat-syarikat tersebut.

3) Mesra Keluarga
Bila isteri / suami mendaftar Shaklee, secara tidak langsung pasangan juga akan dilibatkan sama. Bagaimana pula anak-anak? Anda bebas membawa anak-anak ke hampir semua program yang dianjurkan Shaklee.

Sebagai contoh bulan lepas saya terlibat dalam Program Jom Hebat Ipoh anjuran IReach Ipoh, kelihatan anak saya yang paling gembira sepanjang majlis tersebut. Masakan tidak, ramai kawan-kawan baru yang dia jumpa dan boleh bermain. Sebab tulah dikatakan Shaklee ni bisnes yang sangat mesra keluarga.

4) Peluang Menjadi Working At Home Mom
Kalau ditanya kepada ibu-ibu yang bekerjaya, pasti kebanyakannya mengimpikan untuk menjadi WAHM. Namun atas desakan ekonomi dan taraf hidup yang semakin meningkat, ibu-ibu terpaksa keluar mencari rezeki untuk membantu suami tersayang.

Namun, telah ramai ibu-ibu yang bekerjaya yang terpaksa berhenti setelah membuat bisnes Shaklee. Kenapa pula? Iyerlah...bila pendapatan Shaklee sendiri pun dah 4,5 kali ganda dari gaji bulanan, lebih baik berhenti dan fokus 100% kepada bisnes.

Menjadi impian ibu-ibu untuk melihat anak-anak membesar di depan mata mereka sendiri. Dengan Shaklee, impian ini TIDAK MUSTAHIL sama sekali.


5) Tidak Perlu Keluar Rumah
Dengan teknologi yang semakin canggih, anda boleh membuat bisnes Shaklee hanya dari rumah sahaja. Shaklee mempunyai sistem yang sangat bagus di mana pelanggan dapat membeli secara terus melalui ID pengedar dan Shaklee juga menawarkan perkhidmatan penghantaran barang secara terus kepada pelanggan.

Anda tidak perlu lagi ke pejabat pos untuk penghantaran namun bergantung kepada situasi anda berurusan dengan pelanggan. Sistem C.O.D mungkin dilaksanakan untuk pelanggan-pelanggan yang tinggal berhampiran rumah anda.

Penggunaan Facebook, Instagram dan Blog sangat membantu dalam mempromosikan bisnes Shaklee anda tanpa perlu keluar mencari pelanggan, namun pelanggan yang akan mencari anda.


6) Mentor Yang Hebat
Bila nak mulakan sesuatu yang baru, pastikan kita ada tempat rujukan dan nasihat. Ini untuk memastikan kita tidak sesat atau syok sendiri tanpa mencapai matlamat sebenar.

Di dalam bisnes Shaklee, terutamanya kumpulan yang saya sertai, Celik Vitamin Group, kami mempunyai kumpulan sokongan yang sangat kuat dan mentor yang sangat hebat. Mentor yang hebat dapat membimbing ahli-ahlinya untuk turut berjaya dalam bisnes ini. Jika anda sedikiti tersasar, pasti mentor akan menarik semula ke jalan yang benar.


7) Tidak Perlu Menyimpan Stok
Tidak seperti bisnes MLM yang lain, Shaklee langsung tidak memaksa anda membuat pembelian untuk simpanan stok. Terpulang kepada anda samada perlukan stok atau pun tidak.

Namun disarankan anda menyimpan stok yang laris untuk kegunaan COD pelanggan yang berhampiran.

8) Produk Yang Sangat Berkualiti dan Berkesan
Kebanyakan ahli bisnes Shaklee adalah asalnya ahli makan sendiri yang telah mendapat kesan positif dari Shaklee. Sebagai contoh saya sendiri. Saya mengamalkan Shaklee dari tahun 2015 dan apabila tahun 2017 saya berjaya menurunkan berat badan dengan set kurus Shaklee, terus saya buat keputusan untuk berbisnes secara serius dengan Shaklee.



Jadi, itulah dia 8 kelebihan yang anda dapat apabila berdaftar dan membuat bisnes dengan Shaklee. Memang tidak rugi anda laburkan RM80 kerana keuntungan yang anda boleh peroleh adalah berkali-kali ganda darinya.
Namun, sentiasalah berniat yang kita berbisnes ini untuk membantu pendapatan keluarga. InsyaAllah, Allah akan permudahkan segalanya.
Jom kita lihat temubual 4 businesswoman yang berjaya daripada group CelikVitamin.


Macamana nak berdaftar dan mulakan bisnes? Jangan risau, saya akan membimbing anda dan kita sama-sama mengejar impian menjadi Jutawan Dunia Akhirat.

untuk info lanjut hubungi saya:
Call/Sms/Whatsapp: 013-5883810
FacebookHamidah Ahmad
Fpage : Kedai Ummi Zara
Pengedar Shaklee Perak
Penghantaran terus untuk kawasan Taiping, Kamunting, Bagan Serai, Semanggol, Kg Dew, Simpang dan Trong.
Penghantaran pos ke seluruh Malaysia.




No comments:

Post a Comment

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS