Pages

Petua Awet Muda Cara Lama dan Moden

Tuesday, March 27, 2018

Bila dah memasuki usia 30an, tanda-tanda penuaan perlahan-lahan akan menonjolkan diri di kulit muka kita. Garis-garis halus, kedutan, jeragat, kulit kendur dan sebagainya akan mula bertindak di kulit muka dan ada kalanya membuatkan kita tampak lebih tua dari usia sebenar.
Namun, ada caranya untuk kita memperlahankan proses penuaan ini. Banyak kaedah yang boleh kita pilih samada menggunakan petua tradisional atau pun kaedah moden. Jom kita lihat apakah petua-petua tersebut untuk mendapatkan kulit yang sentiasa awet muda.



Petua Tradisional

1) Naikkan Seri Muka

Gunakan air basuhan beras
Ketika mencuci beras untuk dimasak, simpan air basuhan beras yang ketiga. Cuci muka dengan menggunakan air tersebut sambil disertakan selawat nabi 3 kali. Lakukannya secara konsisten.


Gunakan air kelapa
Basuh muka dengan air kelapa dan biarkan sehingga kering sebelum dibilas. Kaedah ini amat sesuai untuk menaikkan seri muka dan menganjalkan kulit. Ulang kaedah ini sekali seminggu.


Bancuhan serbuk kunyit dan madu
Buat masker dengan mencampurkan satu sudu kecil madu dan satu sudu kecil kunyit. Campuran ini sangat sesuai untuk menghilangkan kesan parut jerawat dan kulit muka berseri. Ulang sekali seminggu.


Gunakan Yogurt Asli
Sapu yougurt pada muka, kemudian biarkan selama 15 minit lalu bilas dengan air. Wajah akan tampak gebu dan halus.


2) Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Bancuhan baking soda dan jus lemon
Bancuh 2 sudu kecil baking soda dengan 2 sudu besar jus lemon. Sapukan bancuhan pada kawasan yang bermasalah terutamanya kawasan hidung. Biarkan selama 3 minit.
Kemudian, balut kedua-dua jari telunjuk dengan tisu dan picit keluar blackhead dan whitehead. Bilas bersih kawasan hidung.


3) Hilangkan Tanda Penuaan Pada Kulit Muka

Guna air mawar sebagai toner
Air mawar mengandungi banyak khasiat antaranya mengandungi vitamin A,C dan E. Semburkan air mawar pada kulit wajah selepas mencuci muka setiap hari. Hasilnya, pori pori muka akan semakin kecil dan wajah semakin berseri-seri.
Tips Tambahan:
1- Tukar cadar dan sarung bantal sekurang-kurangnya seminggu sekali atau 2 kali sebulan. Ini kerana minyak asli daripada rambut  ketika tidur boleh menyebabkan salah satu faktor muka berjerawat.
2- Ketika mandi, pastikan cuci rambut dahulu baru cuci muka. Ini kerana selepas mencuci muka cuci liang pori wajah akan terbuka, kandungan bahan yang ada pada shampoo ketika membilas rambut akan terkena muka. Sekaligus membuatkan pori wajah tersumbat dan boleh mengakibatkan jerawat.


Petua Moden

1) Kecantikan Dalaman

Set Kecantikan Shaklee
Bila dalaman kita sihat dan cantik, ia turut akan terserlah sehingga ke luaran termasuklah kulit muka. Pengambilan  supplemen Shaklee dapat membantu anda mendapatkan tubuh badan yang sihat serta awet muda.

  
Vivix- menjadikan kulit kekal muda dan berseri. Bonus sekiranya anda mengamalkan vivix dengan konsisten, bukan sahaja kulit akan menjadi cantik malah anda juga akan memperoleh kesihatan di tahap optima kerana vivix sesuai untuk segala masalah serta pernyakit kronik. 

Collagen Powder - produk ini amat berkesan untuk mengurangkan masalah kulit di wajah. Bukan sahaja mencantikkan kulit, malah Collagen Powder dapat membantu menyembuhkan sakit lutut dan sendi. Ia turut dapat merawat masalah kulit muka yang berlubang akibat dari bekas jerawat.



ESP - pelengkap kecantikan kerana mengandungi kandungan protein yang tinggi.  Protein akan membantu penghasilan kolagen di dalam badan dan memastikan kesihatan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

Vitamin C - membantu menghasilkan kolagen di dalam badan. Ia turut membantu kulit mendapat tona yang sekata dan kulit akan menjadi lebih licin dan berseri. Bertindak sebagai antioksidan yang membantu menghalang kerosakan radikal bebas yang berpunca dari sinaran UV serta pencemaran.

Vitamin E - turut mengandungi anti-oksidan yang dapat membantu kulit menjadi lebih muda. Ia dapat menghilangkan parut dan mengatasi masalah bintik hitam serta jeragat di muka. Boleh dijadikan sebagai masker harian anda.

B Complex
 - mengandungi lengkap 8 jenis vitamin B. Bertindak sebagai anti-stress yang dapat mengawal hormon di dalam badan dan mengelakkan jerawat serta bintik hitam tumbuh di kulit muka.

2) Kecantikan luaran

Set Youth Skincare

7 Kelebihan Youth Berbanding Produk Yang Lain Di Pasaran:
1) Dihasilkan selepas 8 tahun kajian dan mempunyai 8 'patent pending'
2) Terbukti melalui kajian klinikal bebas daripada 1500 jenis bahan kimia berbahaya
3) Sesuai untuk semua jenis kulit dan lapisan usia
4) Keputusan ujian klinikal menunjukkan 100% wanita yang menggunakannya memiliki kulit yang lebih muda
5) Produk 'vegan' - tidak mengandungi bahan berasaskan haiwan
6) Tidak menggunakan haiwan sebagai bahan kajian
7) Bebas gluten


Testimoni Set Kecantikan dan Youth Skincare





Testimoni Youth



Diharap perkongsian ini dapat membantu anda mendapatkan kembali kulit wajah yang sihat dan awet muda. Pilihlah samada untuk menggunakan kaedah tradisional ataupun menggunakan kaedah moden. Jangan bimbang kerana produk-produk Shaklee dijamin selamat, berkesan dan semestinya HALAL. Setiap dari kita layak untuk menjadi cantik, cuma kenalah rajin berusaha, betul tak?


Bagaimana Nak Dapatkan Produk Ini?
Untuk membuat pembelian secara terus menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik butang E-Sell di bawah:

Set Kecantikan Shaklee


Set Youth Skincare





untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungi saya:
Call/Sms/Whatsapp: 013-5883810
FacebookHamidah Ahmad
Fpage : Kedai Ummi Zara
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.



Pengedar Shaklee Perak
Penghantaran terus untuk kawasan Taiping, Kamunting, Bagan Serai, Semanggol, Kg Dew, Simpang dan Trong.
Penghantaran pos ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS